اول؛ مهارت‌های نرم از نگاه مهدی رودکی

در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید

Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

اول؛ مهارت‌های نرم از نگاه مهدی رودکی

خلاصه: با مهدی رودکی حدودا سه ساعت حرف زدیم. خروجی کار، یه پادکست دو ساعته است که توی دو قسمت منتشر شده.

در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید

Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
با مهدی رودکی حدودا سه ساعت حرف زدیم. خروجی کار، یه پادکست دو ساعته است که توی دو قسمت منتشر شده.
مهارتهای نرم در گفتگو با مهدی رودکی

فهرست

بخش اول- فضای فکری خودتون رو به ورای مرزهای ایران گسترش بدین

خلاصه حرف‌های مهدی رودکی و حسین حمیدیا 

  • در اکوسیستم مشکلات زیادی در زمینه برقراری ارتباط داریم.
  • هدف ما از آموختن مهارت‌های نرم چیست؟
  • در شرکت های بزرگ، در برقراری ارتباط مشکل داریم.
  • در کار تیمی مشکلات زیادی داریم. بسیاری از اوقات ترجیح می دهیم فردی یا گروهی کار کنیم.
  • مهارت های نرم قرار است به ما کمک کنند با رضایت بیشتری زندگی کنیم و اثرات آن در روابط فردی خارج از محیط کار هم دیده شود.
  • در جغرافیای ایران و فرهنگ ایرانی که در آن زندگی می کنیم قرار است راجع به مهارت نرم صحبت کنیم.
  • چرا باید فشار را به سمت فرد متمرکز کنیم؟‌ مساله اصلی این است که نگاه سیستمی داشته باشیم.
  • یکی از مهمترین نکاتی که در جامعه ما رواج دارد، به دنبال مقصر گشتن است.
  • اگر مدیر هستید و می بینید که نیروی تحت نظر شما، چند بار اشتباهی را تکرار می‌کند، لازم است اول روی روشهای سیستماتیک تصمیم‌گیری درون تیمیتان تجدید نظر کنید.
  • بیشتر قرار است روی شکست هایمان تمرکز کنیم.
  • مدل ادبیات سیستماتیکی که در کشور داریم تا مغز استخوان ما نفوذ کرده و لازم است خودمان برای درست کردن آن در خودمان اقدام کنیم. بهترین راه، داشتن پلن برای خارج شدن از کشور است.
  • ای کاش منفعت طلبی را در بعد جمعی برای جایی که در حال زندگی در آن هستیم اجرا کنیم. بجای اینکه فقط به صورت فردی به آن بپردازیم.
  • این فلسفه زندگی من است:‌ آدم‌های بازنده غر می‌زنند و تا دلت بخواهد،‌تمامی رویدادهای در حال برگزاری، پر از این آدم‌هاست.

بخش دوم- از زندگی شفاهی فاصله بگیریم 

خلاصه حرف‌های مهدی رودکی و حسین حمیدیا 

  • اگر شده برای حفظ برند خودتون، به خودت و دیگران احترام بگذار تا آیندگان هم به تو احترام بگذارند. 
  • همیشه آدم‌های کم ظرفیت و رشد نیافته هستند. هر کدام از ما ممکن است در یک زمینه به خصوص تبحر داشته باشیم و در بقیه زمینه‌ها کم تجربه باشیم اما اگر ظرفیت داشته باشیم، حداقل به این کم تجربه بودن خودمان واقفیم. 
  • در هر سمتی که هستیم، در مقایسه فرو نرویم. خودمان را  با دیگران مقایسه نکنیم. انتظار می‌تواند آدم ها را از بین ببرد. 
  • ما مردمی هستیم تئوریکال،‌ شفاهی و مبهم. این مساله را باید حل کنیم در خودمان 
  • ما اهل نظم نیستیم. و این هم در کنار ذهنی بودن و شفاهی بودن دارد به فرهنگ کاری ما ضربه می‌زند. 
  • یکی از راهکارها برای مقابله با فرهنگ شفاهی،‌این است که اقدام به نوشتن چیزهایی کنیم که هرروزه با آنها سر و کار داریم. 
  • تصمیم‌های کلیدی را خودتان تنها نگیرید. 
  • در سازمان، باید حواسمان به حال نیروها و کارمندانمان باشد. 
  •  وقتی فضا آماده نباشه،‌حتی افرادی که تمام سیزده مهارت رو دارند هم دیده نمی شن. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازم محتوا دارم!

چند تا پست دیگه!

چطور خوب مخالفت کنیم؟‌

روش درست مخالفت کردن چیزیه که مطمئنم به ما هیچ وقت یاد ندادن. توی این مقاله که از پل گراهام خوندمش، ایشون اومده و راهکار درست مخالفت کردن رو به ما یاد داده. چطوری؟ با نمایش دادن انواع مخالفت کردن و البته انتخاب رو به ما سپرده که دوست داریم کدومو انتخاب کنیم.

چطور یک وبینار برگزار کنیم؟ نکات حین برگزاری وبینار

حقیقتا سخت ترین روز برگزاری یک وبینار،‌ دقیقا روز برگزاریست. به عنوان یک برگزار کننده اگر ده نفر نیرو هم داشته باشید، آخرش استرس این را دارید که اتفاق ناگواری نیفتد و وبینار به خوبی برگزار شود. اما همیشه اتفاقاتی می افتد که خارج از کنترل است. در این محتوا از یک ساعت قبل از برگزاری تا ده دقیقه پس از پایان برگزاری وبینار را توضیح داده ام.